Waarom je ook dit jaar weer aan kerstpakketten moet doen

Als ondernemer of verantwoordelijke binnen een bedrijf ben je er halverwege de zomer misschien helemaal niet mee bezig, maar toch is het zo dat je over niet al te lange tijd al moet beslissen of je ook dit jaar weer aan kerstpakketten zult doen. Aan te raden is om dit wel te doen. Een kerstpakket staat namelijk symbool voor waardering die je hebt voor je medewerkers. Het is een soort extraatje waar ze min of meer gewoon recht op hebben, net als artiesten recht hebben op applaus en horecapersoneel op een fooi. Besef je ook dat deze waardering straks dan ook wederkerend zal zijn: medewerkers zullen jouw gebaar namelijk ook op prijs weten te stellen, iets dat goed is voor de loyaliteit.

Kerstpakket

Koop je kerstpakketten milieubewust in

Als je het heel rationeel bekijkt, dan is het geven van een kerstpakket niet hoogst noodzakelijk. De vele duizenden kerstpakketten die jaarlijks in Nederland worden verstrekt, zorgen niettemin voor een heuse impact op het milieu. Dit geldt namelijk voor het produceren van alle soorten producten, en dus ook voor de spullen die je in kerstpakketten vindt. Om die reden verdient het de voorkeur dat je je pakketten inkoopt bij een organisatie die zich hiervan bewust is. Zo’n kerstpakkettenaanbieder mag hier best transparant en eerlijk over zijn. Als je via een inkoop bij een dergelijke aanbieder doet, en je weet dat je hiermee een goed doel in met betrekking tot bijvoorbeeld natuurbehoud steunt, dan ben je goed bezig.

Kerstpakket